Deniz mahsüllü makarna - 28 Mart 2010

Selam tekrar,
Yahu ne var bunda bildiğin makarna değil mi diyebilirsiniz, evet doğrudur, bildiğiniz makarna. Başlıktaki ismini " Pipe Rigatte di Mare" falan gibi havalı bişeyler yazsaydım daha mı hoşunuza gidecekti :)) Tiki restaurantlarda bir tabak makarnayı 20TL den aşşağı yazmazlar, benden söylemesi, bakacak olursanız hepsi makarna işte :P

Malzemeler:

  • İstediğiniz şekilde makarna
  • İstediğiniz deniz mahsülleri - kum midyesi, midye, kalamar, ahtapot vs.
  • Domates
  • Sarımsak
  • Zeytin yağı
  • Tereyağı
  • Salça - aslında gerek yok
  • Süt veya krema - arzuya göre
  • Baharat
Önce sostan başlayalım, tavaya zeytinyağı, biraz da tereyağı koyuyoruz, sonra sarımsakları bıçağın yan yüzü ile ezip tavaya atıyoruz. Bu işlemi Jamie'den izlemek isterseniz, linki burada. Sarımsaklar mis gibi kokmaya başlayınca, ufak ufak, küp küp doğradığımız domatesleri de atıyoruz.

Daha sonra deniz mahsüllerini de tavaya atıyoruz, ben ancak dondurulmuşlarını bulabildim. Hepsini bir güzel karıştırıyoruz.
Daha sonra karışıma arzuya göre, karabiber, tuz, acı biber vs ekliyoruz. Ben salça hazırlamıştım, ama domatesler çok iyi çıktı, renk versin diye düşünüyordum ama gerek kalmadı.
Ben karışıma en sonda biraz süt de ekledim. Dilerseniz krema da olabilir, ama kremada aşırıya kaçmayın, çok ağır bir sos oluyor. Sosumuz aslında bitti, ufak ufak fokurdasın, makarnamıza göz atalım.
Evde ne tür makarna varsa, bol kaynar suyun içine atıyoruz. Eğer karıştıracaksanız, suya yağ eklemeye falan gerek yok, biraz tuz fena olmaz. Makarnalar kıvama geldikten sonra, süzüyoruz, ben üzerinden soğuk su bile geçirmeden direk servis tabağına aldım.
Üzerine de sıcak sosu boca ettim. Daha sonra çatal ve kaşık yardımı ile birkaç kez alt-üst yaparak karıştırdım.

Afiyet olsun...


Yemeği yaparken Amy Winehouse albümü çalıyordu
Yemeği yerken Amy Winehouse  He can only hold her çalıyordu. Dinlemek için buraya http://fizy.com/s/10w7db
Pencereden baktığımda da bu manzara vardı :)



0 comments: