Çakma Midye Dolma - 26 Mart 2010

Evet başlıyoruz demiştim :)

Bugünkü yemeğimiz, çakma midye dolma.
Deniz mahsülleri sever misiniz bilmiyorum? ben bayılırım.
Bir İzmirli olarak, küçük yaşlarda harçlığı okul önündeki midyecilere kaptırmaya başlayanlardanım.
Hele ortaokul-lise çağlarında "tepsi kapama" eylemlerinde sık sık bulunurduk. (tepsinin tamamı için pazarlık yapılır, ve 1-2 arkadaş midyelerin hepsi tüketilir) Öyle ki, küçük izmir midyelerinden 100 tanlere kadar çıktığım olmuştur. Üniversite zamanı, taksim meydanında Dündar adında mardinli bir midyecim vardı. İzmir midyeleri kadar güzel olmasa da, ordan da 559 rumelihisarüstü - taksim otobüsü beklerken, mermer merdivenlerde epeyce midye tüketmişliğim vardır.
Çiçek pasajında satılan pabuç kadar olan ve içinden sırf pilav çıkan midyelerden ise hiç hoşlanmam.

Neyse, canım acayip midye dolma çekti ama buralarda bulmak imkansız, e dedim o zaman ben kendi çakma midye dolmamı yapayım.


Malzemeler:
Midye içi - dondurulmuş alabilirsiniz, veya balık pazarında torbada suda satılanlardan
Pirinç
Soğan
Yenibahar - baharat
Karabiber
Tuz
Zeytinyağı
Çam fıstığı
Kuş üzümü - bende yoktu kullanamadım
Şeker

Evet başlıyoruz,
Orta boy veya büyükçe bir soğanı iyice ufak parçalara doğruyoruz. Gözler biraz yaşarabilir, sorun yok. Adam gibi bıçak tutmasını öğrenin, serçe tutuşu denen şeye dikkat edin. Parmak uçlarınız soğana paralel değil dik olsun, böylece bir sakarlık durumunu, hasarsız atlatırsınız. Gidip hazır doğranmış soğan da alabilirsiniz, ama ben diyorum ki bu işin zevkine varın, tembellik etmeyin.

Tencereye 3-4 yemek kaşığı kadar zeytinyağını koyun ve soğanları karıştırın ve öldürün. Soğanı öldürmek tabiri şudur, yerken takır takır ağzınıza gelmesin, erisin. Bunu da ateşte karıştırarak 5 dk da falan halledebilirsiniz. Üzerine çam fıstıklarını da ekleyin, bende yoktu ama varsa kuş üzümünü de.

Sonra midyeleri ekleyin, onları da biraz soğan ile karıştırın. Nazik olun, midyeleri paramparça etmeyin.
Midyeler hafif suyunu salar, mis gibi kokmaya başlar, şimdi sıra baharatlarda.
İşin sırrı yenibaharda. Karabiber renginde olan bu baharat, heryerde var, bu olmadan çakma midye dolma olmaz. Bundan duruma göre 2-3 çay kaşığı serpiştirin, yine acılık durumuna göre 1-2 çay kaşığı karabiber atın, biraz tutam tuz ve 2-3 çay kaşığı toz şeker. Rengi biraz koyu ve değişik oluyor ama merak etmeyin doğru yoldasınız. :)

Bu karışımı da bir güzel karıştırın, ama dediğim gibi nazik olun. Eğer çok kuru olduysa biraz su ekleyebilirsiniz.
Karışımın üzerine 1 bardak pirinci dökün. Jasmine falan olmasın, hatta kırık pirinç falan daha iyi bile olur. Ben pirinci ne yıkıyorum, ne suda bekletiyorum, direk poşetten tencereye.
Hafif biraz daha karıştırın, sonra 1 bardak pirince 2 bardak su ekleyin, karıştırın. Büyüklerin söylediği gibi tane tane pilav yapma niyetinde değiliz, hatta hafif lapa ve sulu olması tercihimiz. Bu yüzden, bu karışım kaynamaya, pirinçler suyunu biraz biraz çektiğinde bir karıştırın, tadına bakın, yarım bardak daha su ekleyin. 5-6 dk sonra tekrar kontrol edin, ben bir yarım bardak su daha koyma gereği duydum, yani totalde 1 bardak pirince 3 bardak su eklemiş oldum.

Pilav yaparkenki gibi aman karıştırmıyayım falan derdinde değiliz, hatta pişme işlemi süresince 3-4 kere nazikçe altüst yapmak daha faydalı.
Arada tadım yapın, kendinize torpil geçin midyelerden de höpürdetin birkaç tane. Pirinçler iyice şiştiğinde, tencerenin kapağını açın, ocağın altını kapatın, ve 3-5 dk demlensin bekleyin.



Tabağınızın kenarına limon dilimleri ekleyerek servis yapın. :)
Afiyet olsun.
Yemeği yaparken U2 Best of 1990-2000 albümü çalıyordu
Yemeği yerken U2 Stay - far away, so close çalıyordu. Dinlemek için http://fizy.com/s/10dgil

Not: Kalanı buzdolabına, soğuk soğuk da süper yenir, hafif ısıtsanız da olur.
Not 2: Pişireniniz olursa yorum yazsın lütfen :) merak ediyorum :))

0 comments: